fredag 11. mai 2012

LOVE in the air!



I dag har jeg fått bokpakke i posten: Jeg var så heldig å vinne boken I skyggen av store trær av Kristine Storlli Henningsen I Beathes give away :) Besøk gjerne den fine bloggen hennes :) Hun var også så søt og sende med et par teposer: Pukka LOVE! Slikt setter en teelsker som jeg stor pris på :)))

I dag er det også tid for å dele fremtidige favoritter, og da passer det utmerket å dele den nye boka mi:


Baksiden av boka:
To sjenerte mennesker i en sykehusheis. Skal de klare å gå videre sammen? Karl Henrik er på sykehuset for å besøke sin døende mor, som han har levd med hele livet. Det er likevel ikke bare sorg som fyller ham.Regine er permittert blomsterdekoratør, som nettopp har vært til sin første ultralyd. Barnefaren insisterer på abort, men selv er hun ikke så sikker. Karl Henrik lever av å skrive dialoger til den populære tv-serien Skjærgårdsliv, men får aldri sjansen til å bruke sin replikkunst i det virkelige liv. Regine har vokst opp i en stor og bråkete akademikerfamilie. Selv er hun stillferdig, og kommuniserer best med sin døve bror.

En annen bok jeg har planer om å lese, er Den gale natten av Tahar ben Jelloun. Denne boka blir mitt marrokanske bidrag i min litterære verdensturné:


Omtale fra den norske bokdatabasen:
Ved bordet på en kafé i Tanger sitter en gruppe menn som alle er merket for alltid av Zina, den vakre og forførende, men ødeleggende kvinnen. Zina er en opprører, selvstendig og forargerlig. Hun utsettes for vold, skitten og nedverdigende. Hun skal ta hevn, og middelet skal være mennenes egen svakhet, deres feighet og deres begjær. Hun blir en forfører, en heks som tapper sine ofre for all kraft. Men boken er langt mer enn historien om en krenket kvinne. Den er en sviende kritikk mot fundamentalismens press mot fantasien og all fri utfoldelse, såvel politisk, kunstnerisk og erotisk.

Da ønsker jeg alle sammen en riktig fin fredag :))

6 kommentarer:

  1. Heisann og gratulerer med den flotte gevinsten! Er kjempespent på denne boken, og håper vi blir å like den både du og jeg ;) Og så må jeg bare si at jeg blir så glad når du kikker innom meg og legger igjen så koselige kommentarer!! God helg og klem fra Anette :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann Anette, og tusen takk :)) Og så er det jo ikke så vanskelig å stikke innom bloggen din og legge igjen koselige hilsener - det er jo så flott blogg!!! Du gjør en kjempejobb!
      Ønsker deg en glitrende glad helg!!
      Klem fra Pia

      Slett
  2. Kjekt å høre at boken & teen kom helskinnet frem og at du er en teelsker som jeg er:-) Gled deg til boken, jeg er spent på om du liker den like godt som jeg gjorde:-) Den andre boken du nevner her har jeg aldri hørt om så jeg er spent på å høre hva du syntes om den når du har lest den:-)

    Ha en fin fredagskveld, Pia:-)

    Klem Beathe

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk igjen for koselig give away!
      Ønsker deg en glad dag!
      klem Pia

      Slett
  3. "I skyggen av store trær" har et nydelig cover. Gratulerer med premie. Pukka - te er favoritt-teen min!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det!
      Ønser deg en glad dag!
      Pia xx

      Slett

Jeg setter stor pris på at DU legger igjen en hilsen i bloggen min! Tusen takk!!! Og med ønske om en glitrende glad dag til deg :))