søndag 6. mai 2012

En smakebit på søndag: Der vi engang gikk




I morges leste jeg ferdig Anger av Arnaldur Indri∂ason. Les anmeldelsen her.


I dag (eller i morgen) har jeg tenkt å begynne på en ny bok, Der vi engang gikk av Kjell Westö. Siden det er søndag, og tid for å dele smakebiter hos Flukten fra virkeligheten, så kommer det i dag en (litt lang) smakebit fra denne boka fra meg:




"Lucie skulle alltid komme til å huske disse sommerukene. 
      Det som gjorde dem minneverdige, var ikke skarlagensfeberepidemien som rammet Hangö, slik at Lawntennisturneringen nesten måtte avlyses. Det minneverdige var ikke at hun gikk til semifinalen i dameklassen da turneringen endelig kom igang, og heller ikke at hun møtte nettopp Siggan i semifinalen og at hun i den kampen spilte bedre tennis enn noen gang før.
      Det var ikke engang utbruddet av storkrigen og det at nesten alle utenlandsgjestene ved pensjonatet, blant dem ekteparet von Tinzelmann og deres sønn Maxi med det ustyrlige, svarte håret, reiste hjem.
      Det var noe helt annet. Det var det at hun denne sommeren sluttet å lystre det navnet som hun hadde hatet så lenge."

Med disse ordene gleder jeg meg til å komme igang med boka! Den har stått lenge i hyllene mine og ropt, og endelig skal den få lufte sidene sine!

Boka har fått mange gode kritikker:
Varige fotspor - Aftenposten
Bokbloggen Knirk
Marianne leser

9 kommentarer:

  1. Ser at du leser masse bøker. Jeg elsker også å lese bøker, men er ikke så ofte jeg gjør det for tiden. Har ikke tid, er så mye annet jeg også vil gjøre. For når jeg først setter meg ned med en bok, så er jeg borte fra denne verden. Klarer ikke løsrive meg, og blir utrolig usosial ;)

    Kos deg med bøkene dine, og ha en flott søndag :)
    Desirée

    SvarSlett
    Svar
    1. JEg leser nok ikke så mange bøker som jeg ønsker. Før leste jeg ALLTID bøker, men nå strekker ikke tiden til lenger ... Jeg savner å begynne på ei bok og bare være i den til den er ferdig! En vakker dag, når ungene blir store!
      Tusen takk for koselig tilbakemelding!
      Ønsker deg en glad dag!
      Pia xx

      Slett
  2. Tusen takk for en fin smakebit:-) denne ble jeg nysgjerrig på.

    Ha en fin kveld Pia

    klem Beathe

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne ble jeg også nysgjerrig på, og geder meg til å ta fatt på den i kveld!
      Ønsker deg en glad dag, Beathe!
      Pia xx

      Slett
  3. Denne smakebiten likte jeg! Frister til mer lesing.

    SvarSlett
  4. Høres spennende ut! :)

    SvarSlett
  5. Jeg ble veldig nysgjerrig på denne boken etter å ha lest smakebiten,
    fikk lyst til å vite mer om handlingen :)

    SvarSlett
  6. Takk for smakebiten:) Håper jeg får høre mer om denne, for den hørtes spennende ut:) Ha en flott uke:)

    SvarSlett
  7. Jeg finner nesten alltid en, ny for meg, bok når jeg titter innom her hos deg, Pia :) Jeg undres veldig på hvorfor Lucie sluttet å lystre et navn(og ikke minst hvorfor hun hatet det).

    Tenker forresten det samme som deg, at det å sitte med en bok til den er ferdiglest får man tidsnok tid til da ungene blir store. Og da kommer vi sikkert til å syntes det er litt sørgelig at vi har den muligheten, de vokser jo så fort så fort.

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at DU legger igjen en hilsen i bloggen min! Tusen takk!!! Og med ønske om en glitrende glad dag til deg :))