mandag 7. mai 2012

Om maur og sånt! Og litt krim!

Har du lest min bokanmeldelse av den islandske krimmen Anger av Arnaldur Indri∂ason?

Du kan fremdeles melde deg på min give away og vinne god bergensk krim!

DA var det endelig tid for mandagspoesi, og i dag er det vår alles kjære Inger Hagerup jeg vil dele med dere. Kjenner dere alle til Mauren?

It is finally poetry Monday, and today I want to share a funny verse from a very famous Norwegian poet, Inger Hagerup. The poem is called The Ant, and is also in English under the photo. Do you know Inger Hagerup or this poem?

Denne lille krabaten var med oss på lekeplassen ;)



Mauren 

Liten? 
Jeg? 
Langtifra. 
Jeg er akkurat stor nok. 
Fyller meg selv helt 
på langs og på tvers 
fra øverst til nederst. 
Er du større enn deg selv kanskje?




The Ant 

Little? 
Me? 
Far from it. 
I am just large enough. 
Fill myself completely 
lengthwise and across 
from top to bottom. 
Are you larger than yourself maybe?

DA ØNSKER JEG DEG EN GLITRENDE GLAD DAG - VÆR DEG SELV!!!


I'm linking up with Macro Monday!



7 kommentarer:

  1. Mauren bringer tilbake gode minner fra videregående, og Inger Hagerup :-) Husker ennå en av mine beste norsk-stiler som var da jeg tolket diktet "Jeg Tror" av samme forfatter. Det begynner å bli et par år siden.. Inger Hagerup er fin :-)

    SvarSlett
  2. Fint dikt :) Inger hagerup sine dikt har jeg lest et par av iløpet av skolegangensiløp:)
    SV;Bare hyggelig:) Skal skrive omtale om tater pige straks:) Håper du hadde en fin søndag!

    SvarSlett
  3. Oh, this is a lovely shot!

    SvarSlett
  4. For et nydelig innlegg! Av og til føler jeg meg litt som mauren med mine 156 cm over havet ;) Klem fra Anette :)

    SvarSlett
  5. What a great shot of the ant!! Love your poem!!!

    SvarSlett
  6. SV;Du får kose deg med "Fange 59.Taterpige" når du får lest den:) Håper du hadde en fin mandag!

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at DU legger igjen en hilsen i bloggen min! Tusen takk!!! Og med ønske om en glitrende glad dag til deg :))