mandag 31. desember 2012

Last day of the year - a new beginning?

© Kulturkroken

Det er nyttår, igjen! Igjen skal vi starte på ny frisk. For det er vel ikke bare jeg som tror på et nytt og bedre liv på nyåret?! På facebook har jeg en gammel barneskole- og korpsvenn som skrev noe lurt, som jeg vil dele med dere:
Ad nyttårsforsetter: Det e bare tull. Har man någe å forandre, trenge man ikkje vente t 1.januar for å gjør det. Juster underveis, så blir det overkommelig og ;-) (KHH)


 Jeg har faktisk ikke hatt nyttårsforsetter de siste årene. Bare gode intensjoner om noe bedre. Og det er viktig og bra. For livet går i bølgedaler, og vi trenger å tro at vi går fremover og oppover. Det er tungt å gå i oppoverbakke, spesielt om den er lang og bratt, likefullt: Det er da det går oppover! Noe som er viktig for meg er å telle velsignelsene, små som store! Og kanskje er det til og med de små hverdagsvelsignelsene som er de viktigste vi tar med oss i 2013 ... For de finnes hver dag! 

Forleden dag kom jeg over en flott utfordring. I stedet for å lage deg nyttårsforsetter, der du må prestere, lag deg heller et stort glass der du kan samle velsignelser, hver dag! Det skal jeg gjøre. Garantert kommer jeg til å bli positivt overrasket over alt det gode som skjer i livet. Det kommer ikke til å ta bort det vanskelige, men det kommer garantert til å gjøre deg sterk i ryggen, som er godt for den som har en tung bør å bære!


DECEMBER simply stands for:
D - Days of
E - Evaluation,
C - Celebration,
E - Encouragement,
M - Memorizing the
B - Blessings,
E - Establishing new year's plans and
R - Renewing your relationship with God.

TAKK FOR DET GAMLE, KJÆRE VENNER!
JEG ØNSKER DERE ALLE 
ET GLITRENDE GODT OG HERLIG VELSIGNET 
2013!!!

1 kommentar:

  1. Et riktig godt nytt år og et godt nytt leseår ønsker jeg deg!
    Du har helt rett om alle de små velsignelsene, de er så lette å overse. Ideen med krukken var bare fantastisk!

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at DU legger igjen en hilsen i bloggen min! Tusen takk!!! Og med ønske om en glitrende glad dag til deg :))