torsdag 13. desember 2012

Adventsgledekalender 13

Luciadagen - vi rakk ikke storebrors Luciatog i barnehagen, men han var heldigvis glad for det ;)
Det snør og snør her om dagene! Det er kaldt, men uendelig vakkert :)

I dag er det torsdag, og Petunia vil gjerne at vi deler himmelske bilder! Jeg har ikke valg i dag, med den nydelige morgenhimmelen vi hadde:
Det er slitsomt å gå med to barn i snøkavet, men denne himmelen gjorde det verdt det!
©Kulturkroken

I dette vinterværet må jeg dele denne sangen med dere:



Det snør himmelsk korrekturlakk
Over feilstavet sommer
Og hør bylarmen forsvinner
Under dalende flommer
Vi har hørt at ingen snøfnugg er like
Og sånne under kan en tenke på en stund
Jeg lener hodet helt tilbake
Og får et iskyss på min munn
Og får et iskyss

Det snør stumme stjernesøstre
Fra usynlige munner
Og ør av angrepet fra myldrende lydløse sekunder
I dag inntas jorden av en himmelsk hær
Uten våpen tvinges hele byen i kne
Alt går litt langsommere her på jorden
Når hele himmelen faller ned
Når hele himmelen faller ned

Takk for den unyttige snø
Til bry og til besvær
Nå inntas jorden av en himmelsk hær
Uten bomber og granater
Tvinges hele byen i kne
Alt går litt langsommere her på jorden
Når hele himmelen faller ned
Når hele himmelen faller ned
Hele himmelen
Når hele himmelen faller 
Når hele himmelen faller ned

Alt går litt langsommere her på jorden
Når hele himmelen faller ned
Anne Grete Preus

4 kommentarer:

Jeg setter stor pris på at DU legger igjen en hilsen i bloggen min! Tusen takk!!! Og med ønske om en glitrende glad dag til deg :))