torsdag 6. desember 2012

Adventsgledekalender 4, 5 & 6

Ja, så går dagene uten at jeg deler adventsgleder. Det betyr bare at jeg bruker tid på å glede meg fremfor å blogge om det ;-)
 Dagens bibelord er hentet fra Nehemja 8:9-12:
Stattholderen Nehemja, presten Esra, den skriftlærde, og levittene som underviste folket, sa da til folkemengden: «Denne dagen er hellig for Herren deres Gud. Dere skal ikke sørge og ikke gråte!» For hele folket gråt da de hørte det som sto i loven. Han sa så til dem: «Gå og spis fete retter og drikk søt vin, og send mat som gaver til dem som ikke har noe! For denne dagen er hellig for vår Herre. Vær ikke bedrøvet! For gleden i Herren er deres styrke.» Levittene beroliget folkemengden og sa: «Vær stille, for dette er en hellig dag. Vær ikke bedrøvet!»  Da gikk hele folket for å spise og drikke og sende gaver. De laget en stor fest, for de hadde forstått det som ble sagt til dem.

Det er snart jul, og det er vel den tiden vi bruker mest penger, spiser mest ... Og vi har lov til det, og vi SKAL kose oss! Men jeg er sikker på at vi alle vil glede oss mer i denne tiden om vi setter nestekjærligheten i fokus! 


Jeg skrev tidligere at jeg ikke deltar på noen julekalendre på nett i år, men det er feil: Unicef har en kampanje som heter Den ene, og har en julekalender. Jeg anbefaler alle å ta del i den. Den er tankevekkende og sterk!
STAY BLESSED, MY FRIENDS!!!
I dag vil jeg dele noen stemningsbilder. Vi har gått tur i det fine været, og det er mobilen som har vært fotograf i dag, så det er ikke super  kvalitet ...
I dag har begge guttene fått være med i åpen barnehage, og vi har laget julegaver :-) (ikke si det til noen! ;-) ) 
Alle hjerter gleder seg!

Kjekt å lage julegave!

Deilig å ta pause med is! Mmmmm!

Opp til himlen når vår sang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på at DU legger igjen en hilsen i bloggen min! Tusen takk!!! Og med ønske om en glitrende glad dag til deg :))