mandag 17. desember 2012

Adventsgledekalender 17

Til deg, fordi du er unik!
© Kulturkroken


En eldre kinesisk dame hadde to store krukker. Begge hang på hver sin side av en stang som hun bar over nakken. En av krukkene hadde en revne i seg, mens den andre krukken var perfekt og leverte alltid en full porsjon vann. Etter en lang tur fra bekken til huset, var den lekke krukken bare halvfull.

I to år skjedde dette daglig: Kvinnen bar hjem bare en og en halv krukke vann. 

Selvfølgelig var den perfekte krukken stolt av sitt resultat. Men, den stakkars, lekke krukken var skamfull av sin egen prestasjon og ulykkelig over at den bare kunne gjøre halvparten av hva den var laget for å gjøre.

Etter to år av hva den følte som en bitter feil, snakket den en dag til kvinnen nede ved bekken: ”Jeg skjemmes over meg selv, fordi revnen på min side gjør at vannet lekker ut hele veien tilbake til huset ditt.”

Den gamle kvinnen smilte: ”La du merke til at det er blomster på din side av stangen, men ingen på den andre siden? Fordi jeg alltid har visst om din lekkasje, plantet jeg frø på din side av stien, og hver dag når vi går tilbake, har du vannet dem. I to år har jeg kunnet plukke disse nydelige blomstene for å dekorere bordet. Uten at du er akkurat slik du er, ville ikke disse skjønnhetene vært for å utsmykke huset. Vi har alle våre egne unike feil. Men det er revnene og feilene vi hver av oss har som gjør våre liv sammen så interessante og givende. Du skal ta enhver person for det den er og se etter det gode i dem."

© Kulturkroken

3 kommentarer:

Jeg setter stor pris på at DU legger igjen en hilsen i bloggen min! Tusen takk!!! Og med ønske om en glitrende glad dag til deg :))