fredag 7. desember 2012

Adventsgledekalender 7

Dagene går fort - bare 17 dager igjen til jul :-)

I dag vil jeg ta opp et alvorlig tema: Ensomhet. Mange er ensomme i julen. Har vi et ansvar for det? Både  ja og nei. Vi kan ikke ta ansvar for alle. Men vi kan alle ta ansvar for noen. Kanskje kjenner du noen som kan trenge noen å feire jul med?

Jeg syns det var så fint å se Amanda og Camilla på Supernytt i dag. De dekker bord for en ekstra gjest i julen! Sterkt og flott! og modig! Hadde jeg vågd det?

Vi har vel alle blitt berørt av Reidun Synnøve Orsets kontaktannonse?! Så modig hun er som har gitt ensomheten et ansikt!

Alle kan ikke invitere noen hjem. Men alle kan gjøre noe! I dag har jeg gitt mitt bidrag til Røde Kors sin kampanje for de ensomme. Bli med du også! 50 kroner er ikke mye, men det kan bety en enorm forskjell for en ensom person der ute!
Les mer om kampanjen her!
Kjenner du til andre lignende kampanjer nå i julen? Del gjerne i kommentarfeltet!

Jeg ønsker dere alle en fortsatt glad advent!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på at DU legger igjen en hilsen i bloggen min! Tusen takk!!! Og med ønske om en glitrende glad dag til deg :))