søndag 24. februar 2013

En smakebit på søndag: Tusen strålende soler


Det er søndag og fantastisk sol ute! Siden jeg ikke får tid til å nyte sola, men skal på jobb, så prioriterer jeg de siste minuttene hjemme å dele en smakebit fra boka jeg leser nå: Tusen strålende soler av Khaled Hosseini. Jeg har ikke kommet så langt, og håper boka tar seg opp etterhvert. Jeg har hørt fra mange steder at denne boka er bedre enn Drageløperen. Siden Drageløperen er en av de beste bøkene jeg har lest, så har jeg egentlig ganske skyhøye forventninger. 

Les flere smakebiter fra et rikt utvalg bøker hos Mari - her finner du mange gode tips til både kjente og ukjente bøker!


Dagens smakebit er det hovedpersonen Mariam som ønsker hun turde å si til moren sin:

Du er redd, Nana, kunne hun ha sagt. Du er redd at jeg skal kunne finne den lykken du aldri har opplevd. Og du ønsker ikke at jegv skal bli lykkelig. Du ønsker ikke at jeg skal få et godt liv. Det er du som er misunnelig.

Jeg ønsker dere alle sammen en glitrende glad dag! 

3 kommentarer:

  1. Har hatt lyst til å lese denne boka lenge, kanskje på tide å gjøre noe med det snart! Takk for smakebiten og kommentaren! (:

    SvarSlett
  2. Dette er ei fantastisk bok, - ei bok ein blir gåande å tenkja på lenge etter at ho er utlest. Gav terningkast 6.

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at DU legger igjen en hilsen i bloggen min! Tusen takk!!! Og med ønske om en glitrende glad dag til deg :))