tirsdag 10. april 2012

Kjemp for kjærligheten!


For noen år siden fikk jeg ei bok av svigerfar og kone, og denne bok har jeg lest mange ganger! Rett og slett fordi det er ei bok til å bli glad i. Ei bok å hente styrke og mot fra. Ei bok full av mange gode livssannheter. I denne boka leser jeg mye som går rett til hjertet mitt! mest av alt liker jeg hva han skriver om kjærlighet! Jeg skriver om "Ord til livet - Forankring fryder" av Per Arne Dahl. Enkelt og godt, rett og slett!


Og så er det en så befriende deilig tittel. Forankring er noe av det tryggeste jeg vet om. Jeg liker utvikling og endring. Fornyelse er fantastisk, men ikke trygt. Og i et samfunn med store forventninger til alt vi skal klare, og at man hele tiden skal selvrealisere seg selv så synes jeg det er så got å tenke på at jeg faktisk er forankret. For forankring er selve grunnsøylen i å bli selvrealisert. Den trygge basen i livet mitt!


To av mine favorittsitater fra boka:

Kjemp for kjærligheten!
Den som kjemper for kjærligheten kan gjenvinne kjærlighetens hengivelse. Den var ikke borte, men var kanskje bortgjemt; og vi vet i alle fall noe om at den som leter, kan finne.

Denne rosen fikk jeg av mannen  den gang da vi "bare" var kjærester. Jeg hadde den i fem år!

Om kjærlighet
Kjærlighet handler om å møte en man ikke fullt ut kan forstå, ikke helt identifisere seg med og ikke helt nå frem til, men som man likevel elsker.
Dette bildet tok jeg høsten 2007 da jeg var på tur langs Hafrsfjord, og brukte som bilde på fire års bryllupsdagskort til min kjære mann :)

HAR DU ET FAVORITTSITAT OM KJÆRLIGHET? 
Veldig hyggelig om du vil dele det med oss i kommentarfeltet!

ØNSKER DEG EN GLAD DAG!


6 kommentarer:

  1. Å leva det er å elska

    Tekst: Anders Vassbotn
    Melodi: Per Steenberg

    Å leva, det er å elska
    det beste di sjel fekk nå,
    å leva det er i arbeid
    mot rikare mål å trå.

    Å leva, det er i livet
    å finna det største verd;
    å leva, det er å vinna
    til sanning i all si ferd.

    Å leva, det er å leggja
    all urett og lygn i grav;
    å leva, det er som havet
    å spegla Guds himmel av.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for at du deler denne sangen, Ewy Marie! Den er nydelig, og så er jeg så glad i salmer på nynorsk :) Ønsker deg en glad kveld!
      Pia xx

      Slett
  2. Fra KJÆRLIGHETENS HØYSANG i Bibelen

    "Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, den skryter ikke, er ikke hovmodig. Den gjør ikke noe usømmelig, den søker ikke sitt eget, blir ikke oppbrakt og gjemmer ikke på det onde. Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt" (1. Kor 13,4-7).

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for fine ord :) Det er vel ingen tvil om at dette er ord om kjærligheten som alle mennesker kan enes om, uansett livssyn!
      Ønsker deg en glad dag!
      Klem fra Pia

      Slett
  3. Fra magasinet VISJON Nr.2-2012 av Line Prasad:

    "KJÆRLIGHET er enhet, enhet med seg selv,
    enhet med andre mennesker og
    enhet med verden".

    SvarSlett
  4. Ble minnet på denne låten i radio i dag:

    The Hollies: He Ain´t Heavy - He´s My Brother

    Da føler en at det er håp for menneskeheten.

    http://www.youtube.com/watch?v=C1KtScrqtbc

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at DU legger igjen en hilsen i bloggen min! Tusen takk!!! Og med ønske om en glitrende glad dag til deg :))