fredag 13. april 2012

13 gode grunner til å glede seg!

Velg å tro på det gode!

I dag er det fredag den trettende, og hva kan vel værebedre enn å finne 13 gode grunner til å glede seg over denne dagen?

1. Først av alt: Det er fredag som i seg selv er en god ting!
2. Mannen slutter tidligere enn vanlig på jobb i dag!
3. Bak skyene kan jeg skimte sola!
4. Jeg skal få tilbringe enda en dag sammen med verdens beste gutter!
5. Eldste gleder seg til å gå til byen bare han og faren.
6. I dag skal jeg si noe fint til alle jeg møter.
7. Jeg skal si takk så ofte jeg kan!
8. Jeg skal endelig pleie mine stive muskler og ledd hos naprapat Lise - hun anbefales på det varmeste!
9. Jeg skal jammen unne meg noe godt på kafé.
10. Jeg har et godt liv! Velsignet med mann og barn, familie og venner!
11. Jeg trenger ikke være redd for ulykker bare frodi det er fredag den trettende. Jeg skal ikke bekymre meg, men heller stole på Gud.
12. Jeg skal lese Lucie etter en pause på to dager uten tid til å lese.
13. Huset skal bli helgerent, og det er alltid deilig!

Noen gode ord om tro og overtro:




Jeg er ikke overtroisk. Jeg er redd det bringer ulykke.

R. A. Dickson



Tro uten kjærlighet er overtro.

Stein Mehren



Vi er ansvarlige for det vi velger å tro på.

John Henry Newman



Det er hjertet som fornemmer Gud og ikke fornuften. Dette er troen: Gud følbar i hjertet, ikke for forstanden.

Blaise Pascal



Glem det som gir tvil, og hold fast ved alt som gir tro.

Hadith

Jeg ønsker dere alle en glitrende glad og herlig velsignet dag!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på at DU legger igjen en hilsen i bloggen min! Tusen takk!!! Og med ønske om en glitrende glad dag til deg :))