tirsdag 27. mars 2012

SÅ BRA SAGT!

I dag kom jeg over et nytt sitat da jeg drakk teen min: 
"Every child is a hope for the world!"

Dette er så sant som det er sagt! Og om jeg skal tørre og si min ærlige mening, så gjør vi voksne fryktelig mye rart med alle verdens håp. Det verste tror jeg er at vi gjør alle barn like. Vi er ikke flinke til å ta vare på individene.

Og siden jeg er veldig nysgjerrig av meg, så måtte jeg google frem den personen som var opphavet til dette sitatet. Det viste seg å være en cubaner ved navn José Martí. jeg har ikke hørt om han før, men i følge wikipedia, er han en cubansk nasjonalhelt og en viktig person i latinamerikansk litteratur. Etter ha lest om han, ser jeg at jeg har lyst til å lese noe av ham! Jeg blir så inspirert av viktige personer som virkelig ser barns potensiale! Han er nå skrevet ned på leselista mi!

Har du hørt om José Martí? 

JEG ØNSKER DEG EN GLITRENDE GLAD DAG!!!


2 kommentarer:

  1. Eg har aldri høyrt om han, men eg er einig. Det å sjå barn og deira potensial er ekstremt viktig. =)

    SvarSlett
  2. Jeg har aldri hørt om han, men sitatet var glittrende! :)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at DU legger igjen en hilsen i bloggen min! Tusen takk!!! Og med ønske om en glitrende glad dag til deg :))