torsdag 23. februar 2012

Insa-dong

Jeg skrev i et tidligere innlegg at jeg etter mitt første besøk i Korea ikke hadde noe behov for å reise tilbake. Men omstendighetene gjorde at jeg måtte reise en gang til. Denne gangen opplevde jeg Korea og Seoul på en helt ny måte enn jeg opplevde det etter min første tur. Denne gangen reiste jeg helt alene, og jeg tror at det gjorde at jeg fikk mer kontakt med koreanerne. De er fantastiske folk, og jeg opplevde en enorm omsorg. De var mange som ønsket å gjøre det til et positivt opphold for meg. Jeg satt aldri alene på kafé. I parken kom ungdom og tok kontakt med meg og spurte om hvordan livet i Norge er. Jeg ble invitert med på koreansk grill. Det var vår i Korea, og det regnet. Mye!

I dag tenkte jeg å dele noen bilder fra gamlebyen i Seoul, Insa-dong. Bildene er ikke spesielt gode, da jeg reiste med et billig kompaktkamera. Men jeg liker atmosfæren i denne bydelen. Jeg vil tilbake dit!

HAR DU VÆRT I KOREA? HVA ER DITT FAVORITT REISEMÅL?


Nydelig dør i Insa-dong 
Slik så det ut like over gata for den vakre døra ... 
Inn i en hage!
Ned ei sidegate

Med snev av storbyen i bakgrunnen

Nok ei sidegate 
"Bare" en vakker bygning!

Gammelt og nytt

Jeg falt for det knallrøde gjerdet!

Det var mange fine inngangspartier i Insa-dong!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på at DU legger igjen en hilsen i bloggen min! Tusen takk!!! Og med ønske om en glitrende glad dag til deg :))