lørdag 18. februar 2012

Old ideas - new music

Om du klikker på bildet, kommer du til en blogg som skriver om Cohen og albumet. Anbefales!
På morsdagen fikk jeg en ny CD: OLD IDEAS med Leonard Cohen. Cohen er en av mine ultimate favorittstemmer. Han har en særegen stemme som rører meg hver gang jeg hører på ham. Og så er det noe med tekstene: De er så virkelighetsnære og ekte. Lidelsen er sterkt nærværende, men aldri kjenner jeg på håpløsheten når jeg lytter til sangene hans. Det er en pasjon over musikken hans som gjør meg glad i livet. Enda mer! Kanskje det er noe med gudsnærværet som ligger som et bakteppe i tekstene hans? En stemme som forteller at vi ikke vandrer alene i lidelsens dal! 

Jeg liker at han ikke skildrer det perfekte, men heller at mennesket er underveis. Bedre enn Cohen sier det her, kan det ikke sies:
“There is a crack in everything. 
That's how the light gets in.” 

HVA ER DIN FAVORITTSANG AV LEONARD COHEN?
Min egen Cohenfavoritt er Hallelujah:



Lullaby er min favorittsang på albumet Old Ideas:
Original versjon:

Ny versjon fra Old Ideas:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på at DU legger igjen en hilsen i bloggen min! Tusen takk!!! Og med ønske om en glitrende glad dag til deg :))