onsdag 6. mars 2013

JUHU - ukens tematips og pakkepost :)


I dag passet det godt at det er onsdag, for det er ikke bare tid for bokbloggeirs tematips, men jeg har også fått bokpakke i posten fra selveste kongen over tematipsene :)

Mitt tematips er en ukentlig utfordring der Geir utfordrer oss til å dele et gammelt, eller lage et nytt innlegg som relaterer seg til ukens tema. Denne ukens tema er "terningkast 6!"

Selv om jeg ikke pleier å gi terningskast til bøkene jeg leser, så har jeg har i 2012 lest noen bøker som godt kunne fått dette terningkastet. Drageløperen og Der Gud gråter er begge gode kandiadater til ukens tema, men valget mitt falt denne gangen på Dinosaurens fjær av Sissel-Jo Gazan. Dette er en fantastisk og annerledes krim. Forfatteren behersker sjangeren til fulle, hun har et godt språk, og ikke minst er Gazan intelligent. På mesterlig vis formidler hun kunnskap om et forskerfelt jeg kjenner lite og ingenting til på en levende og engasjert måte. Det var så mange aspekter i denne romanen. Dinosaurens fjær ble kåret til beste kriminalroman som ble utgitt i Danmark i årene 2000-2010. Nå har ikke jeg lest mye dansk krim, men jeg kan godt forstå at Gazan vant denne prisen, for det er en usedvanlig god krim! Vel fortjent!


Det er sol i dag, og etter en laaang hjemtur fra barnehagen med flere lekplasstopp underveis, var det en super overraskelse å få bokpakke i postkassen! Forleden dag vant jeg nemlig Nådens omkrets av Jørgen Brekke i give away hos bokbloggeir. Overraskelsen var stor, kan du si, da bokpakken ikke inneholdt en, men to bøker! Som bonusbok fikk jeg Stryk meg over håret av Agnes Matre (hysj ikke si det til noen at de er kjærester!) Denne boka har stått på ønskelista mi, og jeg gleder meg til å lese boka :)
Tusen takk både til Agnes og Geir!

1 kommentar:

  1. Hei Pia! Godt å høre at bøkene er trygt fremme i sitt nye hjem. Kos deg masse. To vidt forskjellige bøker, men kjenner jeg deg rett så vil du like dem begge.

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at DU legger igjen en hilsen i bloggen min! Tusen takk!!! Og med ønske om en glitrende glad dag til deg :))