mandag 2. september 2013

Boken på vent: Alle?

Ja nå er det lenge siden jeg har deltatt i Boken på vent hos Beathe. Og slik burde det strengt tatt ikke vært, for i den siste tiden har virkelig ALLE bøker vært på vent hos meg ... August har vært en laber lesemåned hos meg, med en halv biografi lest (siste halvdel altså, så det er en ferdiglest biografi!) og en lettlest krim. For å toppe leseiveren, begynte jeg siste augustdag med frisk mot på Drømmehjerte av Cecilia Samartin, men den boka er så lite påbegynt at den strengt tatt burde kategoriseres under bøker på vent ...


Meeeeen altså, denne ukens boken på vent er ikke lett å velge, siden jeg har så mange å velge i. Men en bok jeg lenge har hatt lyst til å lese, og som henger høyt på leselisten(e!) min(e), er en god og omdiskutert norsk klassiker:

Sangen om den røde rubin av Agnar Mykle.

Men siden den er fortsettelsen til Lasso rundt Fru Luna, så må jeg jo lese den også :)

Bøkene handler om Ask Burlefot og har vært med og åpnet øynene på en hel generasjon og reist debatt omkring seksualmoral versus ytringsfrihet. I disse "Fifty shades-tider" er det vel stadig dagsaktuelt å lese Mykles roman?

10 kommentarer:

  1. Nei,det mangler ikke på bøker akkurat og slett ikke alltid like lett å velge. Jeg har ikke lest noe av Mykle så disse skal jeg notere meg, tusen takk for tips! Ha en fin dag,Pia:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jammen ikke lett å velge, nei! Men det er da et luksusproblem - tenk om man ikke hadde noe å velge i ... Det hadde vært trist, det!
      Regner det hos deg også i dag? Perfekt lesevær, men først skal jeg være nyttig på jobb en stund :) Kos deg!

      Slett
    2. Det er så sant som det er sagt,Pia! Her regner det ja, og jeg skal lese videre i The Returned innimellom klevasken i dag. Kos deg på jobb!

      Slett
  2. Kos deg med Ask, veldig fin bok å ha på vent! Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  3. Denne har ikke jeg heller lest, men det er en av dem en tenker at en burde få med seg. Jeg er enig med deg der :-) Nå er det vel sånn at jeg aldri noensinne kommer til å rekke over hele leselisten min, så da kan jeg jo bare føre på bøker :-)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. Det er ikke vær måned man får lest like mye. Sånn er det hos meg i så fall. Drømmehjertet har jeg lest, og likte kjempe godt. Agnar Mykle har jeg ikke lest noe av, så skal titte nærmere på bøkene du nevner

    SvarSlett
  5. Dette er en sånn bok som jeg har "hørt rykter om" i evinnelige tider, men ikke fått fingeren ut å lest. Får jeg gjøre som deg, å lese dem begge to.

    SvarSlett
  6. Svømmer også i bøker for tiden, og jeg elsker det!:) Har kjempelyst å lese masse, men det kommer jo så mye i veien. Men har vært i perioder der det har vært lite lesning, men heldigvis går det som regel over etter en stund:) Har hørt tidligere om boken din på vent, men aldri tenkt på å lese den, men nå noterte jeg den ned:) Takk for tips! Kos deg med drømmehjerte!:)

    SvarSlett
  7. Dette er en bok jeg også kunne tenke meg å lese. Den har jo sin egen historie som er interessant i seg selv. Men, jeg har altfor mye å lese til å ta med meg hjem bøker. I går ryddet jeg litt i hyllene på biblioteket og fant hauger av bøker jeg hadde lyst til å lese, så det er ikke det at ikke tilgangen er stor nok :-) Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at DU legger igjen en hilsen i bloggen min! Tusen takk!!! Og med ønske om en glitrende glad dag til deg :))