fredag 15. juni 2012

Fremtidige favoritter: Dansk krim

Det er fredag, og Bokelskerinnen utfordrer oss til å skrive om en bok vi gleder oss til å lese! Nå har jeg nettopp lest finsk sosialrealisme. Etter tyngden av Der vi en gang gikk av Kjell Westö hadde jeg behov for å lese noe mer lettlest, og da passet det ypperlig å lese I skyggen av store trær av Kristine Storli Henningsen som jeg vant i give away hos Beathe. Etter disse to bøkene har jeg behov for å lese noe med litt mer action, så nå har jeg bestemt at jeg skal fortsette min litterære verdensturné til Danmark og lese krim!

Etter anbefaling fra min gode venn Monica, så har valget falt på Dinosaurens fjær av Sissel-Jo Gazan. Boka vant prisen som beste danske kriminalroman i årene 2000-2010. Så det må vel bare bety at jeg har noe å glede meg til?!! Boka skal i alle fall bestilles i kveld :)

Fra baksiden av boken:
Anna er sint. På moren, livet, biologiavhandlingen og ikke minst veilederen ved Biologisk Institutt, som har vært vanskelig gjennom et helt år. Da veilederen blir funnet myrdet, ligner det hevn, men har Anna drept ham? Politimannen Søren vil la tvilen komme Anna til gode hvis hun hjelper ham med å forstå sakens makabre omstendigheter, og ikke minst med å gjennomskue den naturvitenskapelige verden. Et miljø styrt av makt og prestisje. Plutselig er Anna midt i et mareritt, som har tråder dypt inn i hennes avhandling om dinosaurenes historie og enda dypere inn i hennes eget liv - og i Sørens. Dinosaurens fjær er en vitenskapelig krim, en kjærlighetshistorie og et psykologisk drama.
 HAR DU LEST BOKEN? HVA SYNES DU?

Gå inn på Bokelskerinnen og les om andres favoritter :-)


6 kommentarer:

  1. Denne boken fikk jeg på bokklubben i gave, har ikke lest den enda...men tror den har fått god kritikk. Er spent på om du liker i skyggen av store trær.
    Ha en fin kveld:-)

    Klem

    SvarSlett
  2. Dansk krim, høres spennende ut:) Takk for tips, måtte notere den ned:) Gleder meg til å høre om den:) Ha en god helg!:)

    SvarSlett
  3. Denne boken har jeg sett en omtale av på en eller annen bokblogg, jeg klarer bare ikke å komme på hvor :) Håper du liker den når du kommer til den, Pia.

    SvarSlett
  4. Hmm.. Jeg liker vitenskapelig krim. Den finnes også i engelsk kindle-versjon, ser jeg. *noteres bak øret*

    SvarSlett
  5. Krim leser jeg sjeldent, men danske krim-tv-serier pleier å være gode og denne høres spennende ut :)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at DU legger igjen en hilsen i bloggen min! Tusen takk!!! Og med ønske om en glitrende glad dag til deg :))