søndag 20. januar 2013

En smakebit på søndag: Anna Karenina, bok 2


Vel tilbake i jobb, så går det trengt både med boklesing og blogging, dessverre! Men jeg leser når jeg kan, og sniker meg inn her når muligheten byr seg. Jeg holder fremdeles på med Anna Karenina av Leo Tolstoj. Planen var å skrive bokomtale forrige helg, men jeg fikk ikke begynt på bok nummer to før fredag som var. Trøsten er at jeg koser meg med kaffe, barn, tog og gode venner på dagtid, og trives med jobb på kveldene. Men om jeg skal klare minst to bøker i måneden, så må jeg holde meg selv i ørene litt ;)


Dagens smakebit leste jeg på fredag, men jeg syntes den var så god at den fortjener å siteres på Maris smakebit på søndag. Om du ikke får lyst til å lese Anna Karenina nå, da har du totalt annerledes boksmak enn meg ;)

          Men da han en aften kom inn i Kittis lille stue og så det kjære ansiktet forgrått og fortvilet over den sorg han hadde voldt henne, den som ikke kunne rettes på, da forstod han den avgrunn som skilte hans skamløse fortid fra hennes ungpikeuskyld, og han ble forferdet over hvad han hadde gjort.
          "Ta vekk denne forderferdelige boken!" sa hun og skjøv fra seg heftet som lå på bordet foran henne. "Hvorfor har De gitt meg den? Nei, nei, det var likevel det beste," tilføyde hun medlidende da hun fikk se hvor fortvilet han var. "Men det er forferdelig, forferdelig!"
          Han bøyde hodet og tidde. Han kunne jo ingenting si. "Kan De tilgi meg?" hvisket han.
           
MED DISSE ORD ØNSKER JEG DEG EN GLAD UKE SOM KOMMER, 
MED ELLER UTEN BOK :) 

4 kommentarer:

  1. Det er helt naturlig at man ikke alltid har like god tid til å lese, merker det selv også selv om jeg er hjemmeværende. Denne boken var jeg heldig å vant i en advendts-giveaway hos Elida og ser frem til å lese den.

    SvarSlett
  2. Elsket Anna Karenina!Heldig er du som koser deg med den!:) Takk for veldig fin smakebit, husker de ordene:) Ikke bare bare å få til alt når dagene er travle, erfarer det hele tiden jeg også for tiden:) Men husk at blogging skal være kos ikke stress:) Ha en fin mandag!

    SvarSlett
  3. En fin smakebit. Jeg har lest Anna Karenia, men det er så lenge siden at jeg nok burde lest den en gang til :-)

    SvarSlett
  4. Har egentlig planer om å lese denne i løpet av året... Håper jeg får tid til det. ;-)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at DU legger igjen en hilsen i bloggen min! Tusen takk!!! Og med ønske om en glitrende glad dag til deg :))