onsdag 19. juni 2013

Blogghopp: Sommerlektyre 2013 + GIVE AWAY hos Once upon a time

Snart er sommerferien her, og planen er å lese minst åtte bøker. Anita har laget et blogghopp og har du lyst til å lage et innlegg om bøkene du skal lese i sommer så legg gjerne linken igjen inne hos henne. Om du bare vil ha gode boktips, så tar du turen innom Anita da også, og jeg lover deg mange og varierte tips!

Her er mine sommerbøker, tror jeg! For, som alltid ellers, forbeholder jeg meg retten til å gjøre endringer underveis. Lesing skal være gøy!


1. I alle mine år som lærer, har jeg undervist elevene i Kristin Lavransdatter uten å ha lest bøkene selv (jeg har sett fimen da, til mitt *bittelille* forsvar!) Nå som jeg ikke er lærer lenger, har jeg tenkt å gjøre noe med det. Siden ejg ikke har problemer med å bli oppfattet som en fant, så teller dette selvsagt som tre bøker: Korset - Husfrue - Kransen


2. Når de varme dagene kommer (for det gjør de jo?!) Skal jeg lese Barnepiken av Kathryn Stockett. Selvsagt skal jeg se filmen etter jeg har lest boka. Det gleder jeg meg til!


3. Jeg kommer med en gang av Shin Kyung-sook har jeg gledet meg lenge til å lese. Boka fikk jeg som leseeksemplar fra Forlaget Press, det setter jeg stor pris på!


4. Tidligere i vinter jeg leste jeg Nådens omkrets av Jørgen Brekke. En bestialsk og veldig god krimdebut! Hovedpersonen i boka, Odd Singsaker, fikk jeg svært sansen for. Så nå vil jeg lese Drømmeløs for å se hvordan det går videre med den nye krimhelten min. Han var en enkel og veldig, fullstendig normal politietterforsker, flink med ord og lite selvhøytidelig. Veldig deilig med en velfungerende krimhelt, for en gangs skyld.

Og vet du hva? Om du besøker Mai Lene med bloggen Once upon a time, så kan du også være meg og vinne bøker! Hva kan vel være bedre enn en ny bok - OG litt godis - i sommerferien?! Bli med og prøv lykken du også!


5. Siden jeg er blitt med i Moshonistas biografisirkel, "må" jeg lese en biografi om en forfatter før 15. august. Så da har jeg tenkt å lese boka om Sigbjørn Obstfelder av Martin Nag. Det gleder jeg meg til, for Obstfelder er en lyriker jeg er veldig glad i!


6. I neste uke reiser jeg på husmortur til Irland. Jeg skal fly og lese bok, gå på kafé og lese bok, kjøre tog og lese bok, bo på B&B og lese bok, (pittelitt shopping) og ikke minst så skal jeg i bryllup og IKKE lese bok! Hele turen skal bli vidunderlig fra begynnelse til slutt! Det eneste jeg vet, er at jeg skal lese en bok av en irsk forfatter, men jeg vet ikke hvilken. Boktips mottas med takk!




Les om andres sommerlektyre her!


3 kommentarer:

  1. Fint å lese om andre som også er ambisiøse med antall bøker som skal leses i sommer. ;) Eller som man VIL lese. For dem er det mange av - men som du skriver, det skal være gøy å lese.
    Interessante bøker!
    Tenkte å tipse om irske forfattere. Vet ikke om du har lest noen av disse?
    Maeve Binchy, Marita Conlon-McKenna, Frank McCourt.
    Ha en fin tur til Irland! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Frank McCourt har jeg lest, og liker veldig godt! Maeve Bincy fikk jeg tips om av min venninne i Irland også, så jeg må på biblioteket i morgen og sjekke henne ut :) takk for tips :)

      Slett
  2. Flott liste!Ser du allerede er godt i gang og det er jo herlig:) Bruker å være så dårlig på å følge mine egne lister, men følger faktisk min sommerlese liste. Men en og annen bok har sneket seg inn ekstra. Barnepiken skulle jeg også har lest, følger litt det er bare meg igjen som ikke har det, så godt å se det er flere der ute:) Elsket filmen da!

    Høres da veldig herlig ut å reise til Irland, ønsker deg god tur!:)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at DU legger igjen en hilsen i bloggen min! Tusen takk!!! Og med ønske om en glitrende glad dag til deg :))