tirsdag 13. mars 2012

Hassan har en hemmelighet


Det er morsomt når tidligere (parallell)elever gjør det bra! I dag skriver Dagbladet at Knut Takle (Mastiff) ble månedens poet. Det er Skolekammeret som inviterer skoleelever til å sende inn dikt, og hver måned kåres en vinner. Jeg er imponert hvor hvor godt Knut Takle mestrer diktsjangeren! Dikteren bruker få ord, men får sagt utrolig mye! Jeg enbefaler deg å lese intervjuet i Dagbladet, som er linket lenger oppe i innlegget!

Hassan har en hemmelighet


Beklager min kjære
adjø mine barn
lyder, ingen ord
En handling sier mer enn tusen horn
i tårnene
i gatene

Hassan har en hemmelighet
gjemt i øverste skuff
Viften i taket som 
visket bort
Lukten av cubaner
Hvisker nå
I sedlene
Visker ut
Mitt siste åndedrag

Jorden bruker en dag
og en natt
rundt sin egen akse
Hassan spinner i et langt
lavere tempo

På den tusende natten
var ikke eventyret
godt nok

Mastiff
LIKTE DU DIKTET?
LIKER DU Å LESE DIKT?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på at DU legger igjen en hilsen i bloggen min! Tusen takk!!! Og med ønske om en glitrende glad dag til deg :))